Reportatge: Testimonis reclamen més suport de les escoles en l'activació de protocols contra l'assetjament

www.andorradifusio.ad

Coincidint amb el Dia internacional contra l'assetjament escolar, hem posat el focus en la necessitat que s'activin els circuits i els protocols de forma ràpida i efectiva. Coneixerem dos casos en què no va ser així i els testimonis volen reivindicar la importància que té l'entorn per detectar i aturar la problemàtica, experiències que poden servir d'ajuda a altres víctimes que poden estar patint-ho, en silenci. 

L'assetjament escolar és molt present i, en ocasions, es cronifica. Les víctimes i el seu entorn reclamen una detecció ràpida i efectiva. És el cas de la mare d'una nena que ha patit assetjament escolar. Explica quan es va iniciar. "Començar a viure d'ella, rep insults, empentes per les escales i, fins i tot, la venen a veure sota la finestra de casa". Davant d'aquesta situació, la testimoni anònim detalla que "ho fico en coneixement del centre perquè cada vegada anava a més i no activen el protocol antibullyng". En aquest punt, "la nena comença amb l'absentisme escolar, que si es troba malament, etc." És llavors quan ella decideix un cop troba "moltes converses i moltes amenaces" guardar-s'ho "perquè em serveix per denunciar".

En total, en van ser quatre i cap va prosperar. L'escola mai va arribar a activar el protocol d'assetjament escolar i la nena va haver de marxar fora. La mare de la nena lamenta que es podria haver fet alguna cosa més. "Jo crec que el problema l'hauríem d'haver afrontat aquí al país. S'hauria d'haver fet d'una altra manera. Activar el protocol i tirar per la part de la salut mental".

Un recurs que pensa que l'ha ajudat molt i que aquí pateix mancances. La Clàudia també va patir bullying i també va trobar molt a faltar el suport per part de l'escola. Demanava "un protocol d'intervenció, un protocol d'ajuda, un normalitzar que estic demanant ajuda". En el seu moment, afirma que fins i tot "parlar del tema era dir que m'estava victimitzant".

I és per això que ara defensa més que mai el poder de parlar-ho:

"No t'ho callis, no t'ho guardis, si no et surt parlar-ho amb algú escriu-ho en un paper, comparteix-ho a les xarxes si et va millor gravar-ho amb vídeo, la forma que millor se't doni per expressar-te, però parla-ho"
Clàudia Cunill, víctima d'assetjament escolar

I ella, per exemple, fa vídeos de denúncia a través de les xarxes, a on hi ha també hi ha un fort assetjament. Força i justícia.

Informa: Laura Cugat
Imatges: Andreij Cristancho
Imatges cedides: Associació en Defensa del Jovent en Risc d'Andorra
Vídeo elaborat pels alumnes del Lycée Comte de Foix, Carla Altimir, Rafael Lopes, Iria Fernández, amb la col·laboració d'Inés Garrido, membre d'ADJRA

Comparteix:

El cicle Geografies mostrarà l'exotisme i el color del Marroc La línia dels Serradells del bus comunal arribarà fins al Sant Ermengol