Coincidint amb el primer dia d'escola, s'ha reprès la prova pilot engegada abans de l'estiu a la Massana. El carril reversible entre la rotonda d'Anyós i l'accés nord del túnel de Pont Pla ha tornat a funcionar molt bé, escurçant el temps del trajecte fins a parròquies centrals.
Entre cinc i deu minuts menys. Això és el que, segons Mobilitat, s'han estalviat els conductors que han baixat de la Massana cap al centre d'Andorra.
Per tant, el carril reversible entre la rotonda d'Anyós i l'accés nord del túnel de Pont Pla ha tornat a millorar la fluïdesa del trànsit a la CG-3, com ja va passar el mes de juny.
L'èxit d'aquesta prova pilot augura que Ordenament Territorial l'aplicarà permanentment. De fet, l'estudi per redactar el projecte ja s'ha encarregat i podria haver-hi una partida pressupostària el 2020 per fer les obres d'un doble carril de baixada.
L'altra gran novetat a la xarxa viària d'aquest dilluns són els nous radars que han entrat en funcionament, després de superar el període de proves. N'hi ha tres. Un a la CG-1, a l'altura de l'Estadi Comunal Joan Samarra.
A la mateixa carretera però una mica més al sud, a la zona de les Costes, n'hi ha un altre i l'últim, en aquest cas a la CG-2, es troba en el tram comprés entre la sortida de Canillo i l'entrada d'Encamp. Els dos primers controlaran els dos sentits de la marxa, mentre que el tercer únicament en sentit sud.
Informa: Jordi Cama
Imatges: Jordi Seabra
Comparteix: