El primer cap de setmana de juliol també coincideix amb l'estrena del nou espectacle del Cirque du Soleil. D'aquí una estona es farà l'assaig general i demà l'estrena oficial. Tot i que l'esdeveniment és un reclam turístic el retorn econòmic no és el mateix per tots els comerços de la zona.
Per la Irina que té un bar restaurant a tocar de l'aparcament del Parc Central, les funcions del Cirque du Soleil representen un augment considerable de clients. Irina Ponsico, Propietària de Ca l'Irina: "Nosaltres notem més afluència de turistes i de persones del país que s'apropen per la zona. La facturació augmenta mes d'un 50% el mes del Circ."Des de l'Associació dels comerciants de l'avinguda Riberaygua s'espera que les representacions del mes d'agost ajudin a dinamitzar el barri. Tot i que admeten que la pèrdua de places a l'aparcament del Parc Central durant el mes de juny segueix sent un contratemps. Toni Sánchez, vicepresident associació de comerciants de l'Avinguda Riberaygua: "El pàrquing del Parc Central és el nostre principal pàrquing aquí al nostre barri però quan hi ha una fira o el Cirque du Soleil aquest és redueix. Aquest any però , Andorra Turisme ho ha tingut en compte i alhora de fer la reserves per Internet surt un plànol del barri amb els aparcaments corresponents indicats." Antoni Miralles, vicepresident associació de comerciants de l'Avinguda Riberaygua: "Esperem 100.000 persones que arribaran al barri, i això és molt important. Ara el que fa falta és que els visitants, a més d'assistir al Cirque du Soleil, també visitin el barri. El barri s'ha decorat en funció del Circ." De fet els efectes del Cirque du Soleil no són visibles per a tots els comerciants. Pel David, que té un bar en una zona una mica allunyada, les funcions no tenen cap efecte sobre el seu volum de negoci. David Tudel, Gerent el Raval: "Per al nostre local no hem notat que hagi vingut més gent. A vegades inclús ha faltat gent del país pel problema de l'aparcament que està ocupat pel circ." El Cirque du Soleil deixa, doncs, un balanç desigual entre els comerços de la zona. Això sí, tots esperen que aquest tercer any les funcions siguin un motor per atreure clients.Informa: Víctor Reolid Imatge; Marta Paixà