La prohibició europea a partir del 2035 de vendre vehicles amb motor de combustió obligarà a replantejar qüestions que avui dia ens semblen impensables, com ara el rol de les estacions de servei. Les empreses del sector aposten cada vegada més per l'I+D i, segons el president de l'AIVA Carles Sansa, el futur passa per un canvi de xip en tots els aspectes.
El vehicle de baix consum ha passat a ser considerat de primer ordre per al client i les empreses automobilístiques destinen cada vegada més pressupost a la innovació. Amb tot, el president de l'Associació d'Importadors de Vehicles considera que encara queda molt camí per recórrer i aquest passa tant pel vehicle com per una reeducació del conductor. "Està comprovat que funciona i seria una opció viable fer certes educacions en la nostra manera d'entendre la mobilitat, amb petites adaptacions per part de cadascú és un mitjà, el vehicle de baix consum, plenament viable".
La tecnologia ha evolucionat al llarg dels anys sobretot pel que fa als cotxes i no tant en les motocicletes, que encara tenen preus poc competitius. Sansa diu que s'avança en la bona línia. Ha posat com a exemple el conveni entre les grans marques del sector, que han acordat compartir bateries, és a dir, que siguin intercanviables. Tot i que encara sembla llunyà, es parla de supermercats i estacions de servei de bateries. De fet, segons Sansa, aquestes estacions de servei ja són visibles en la majoria dels països asiàtics i és una mesura que ajudaria a concebre una mobilitat elèctrica a mig i llarg destí.
Creu que el mercat de les motos elèctriques anirà cap aquí tenint en compte que el principal fre avui dia és l'espai per a la maquinària elèctrica, viable en un cotxe però menys efectiva en una moto.
Informa: Anna Pifarré
Imatges: Sergi Linares
Comparteix: