La salmorra, l'aliat de les màquines llevaneu del COEX

www.andorradifusio.ad

La sal és un element indispensable per a la desfeta del gel de les carreteres i permetre la circulació de vehicles després de les nevades. Tan sols durant l'any passat, l'àrea de conservació i explotació de carreteres en va consumir més de 6.800 tones, la xifra més elevada dels darrers 15 anys.

El COEX compta amb 4 punts estratègics de càrrega de sal repartits arreu del territori. A les valls d'orient al refugi d'Envalira, a les valls del nord a l'antiga serradora de la Massana, i un a Encamp i un l'altre a Aixovall. Aquest producte es converteix en un element indispensable per iniciar les tasques de neteja de les carreteres, tot i que no sempre actua de la mateixa manera.

Durant un hivern el consum de sal se situa al voltant de 5.000 tones, tot i que l'any passat a causa de les precipitacions constants se'n va consumir més de 6.800. A Andorra s'utilitza sal de dues varietats diferents, la sal a granel importada de les mines de Súria i la salmorra una dissolució d'aigua amb sal provinent de Sant Carles de la Ràpita.

Totes dues es carreguen i es barregen a les màquines llevaneu, aconseguint una textura amb un 23% de sal que permet desfer el glaç i prevenir la seva formació d'una manera més eficaç. Els operaris, mitjançant un dispositiu electrònic, poden decidir la quantitat de sal per metro quadrat en funció de les condicions de la via.

Informa: Hèctor Romance
Imatges: Kevin Ribeiro

Comparteix:

L'Agència de protecció de dades investiga una enquesta política que genera queixes Mortés desitja la sortida més atractiva possible per a Ordino-Arcalís