Sant Julià ha decidit abandonar el bus a la demanda i apostar per ampliar el servei tradicional fins a Certés. Així ho ha reconegut el cònsol major, que ha destacat que la denúncia de competència deslleial dels taxistes no hi té cap relació.
Sant Julià ha decidit deixar de banda el projecte del bus a la demanda i apostar per renovar l'actual Quart Bus. Una decisió que es va prendre fa unes setmanes i que ha tingut poc a veure amb la denúncia de competència deslleial dels taxistes. Des del comú reconeixen que el servei pot arribar a ser similar, però apunten que ara no és la seva guerra. Així ho assegura el mateix cònsol major de la parròquia, Josep Majoral, que el considera un tema complex de valorar. "Puc arribar entendre que hi hagi una certa similitud amb un taxi perquè al final fas una trucada perquè et vingui a buscar un taxi o et vingui a buscar un bus. El fet que sigui un bus col·lectiu i, en canvi, el taxi et porta directament al lloc".
La raó principal per deixar d'apostar pel projecte és el preu. En el concurs, les empreses van marcar un cost massa elevat que feia del servei una opció poc atractiva. Per contra, han decidit ampliar l'actual Quart Bus fins a Certés. Majoral, a més, ha donat xifres de l'augment que havia suposat. "Havíem previst 160.000 euros al pressupost. De 130.000 passàvem a 160.000 i se'ns ha disparat fins a 210.000 euros aproximadament i per això no ho vam poder adjudicar".
Així, l'alternativa passa per millorar el servei del Quart Bus. "Durant el mes de setembre adjudicarem el Quart Bus nou amb aquesta ampliació d'horaris cap al quart de Nagol", ha afirmat el cònsol major.
Amb tot, el comú aprovarà un crèdit extraordinari que elevarà el cost del servei a 160.000 euros anuals.
Informa: Òscar Serrano
Imatges: Marc Matute
Comparteix: