Sant Julià vol implicar els comerços per formar una xarxa d'establiments de turisme sostenible

www.andorradifusio.ad

Sant Julià rebia al març la certificació que l'acreditava com a destí turístic sostenible, el label Biosphere atorgat per l'Institut de Turisme Responsable. Ara es busca anar un pas més enllà amb l'acreditació d'establiments de la parròquia.

N'hi ha 25 susceptibles de rebre-la i són comerços, allotjaments i també Naturland, en definitiva, aquells que tenen el contacte més pròxim amb els visitants.

El certificat de destí de turisme sostenible té un cost de 600 euros anuals, però aquest primer any el comú se'n farà càrrec de la meitat.  

El cònsol major lauredià, Josep Majoral, ha remarcat que aquesta distinció els situa "en el món sensible del medi ambient". "No sé si aconseguirem que tot aquest turisme sostenible vingui a Sant Julià, segurament no, però sí que hi ha gent que es mou en base a aquest segell", ha remarcat.

Unida ha estat l'empresa auditora encerragada del treball de camp. El seu CEO, Josep Maria Comes, ha destacat que "els comerços han de tenir voluntat, només això" i ha afegit que participar d'una xarxa per potenciar aquesta mena de turisme. "només els pot aportar coses bones, perquè de dolentes no en té."

Per aconseguir l'etiqueta cal implementar accions relacionades amb l'eficiència energètica, el respecte pel medi ambient i la integració a l'entorn cultural de la parròquia, i seran els auditors els que els detallin com fer-ho en cas d'acceptar voler formar part de la xarxa.

Informa: Redacció
Imatges: Anna Romagosa

Comparteix:

Estabilitzat l'incendi de Peramola Més de 100 milions de persones desplaçades per guerres i conflictes a tot el món