Els comerciants valoren molt positivament l'Andorra Shopping Night. Els botiguers de l'avinguda Meritxell qualifiquen d'èxit que el comú hagi accedit a les seves demandes de tallar el trànsit durant la tarda i fins a la mitjanit. Per això es plantegen fer-ho més sovint de manera puntual. Els comerços més perifèrics reclamen més implicació del Govern per promocionar també les seves zones i no només del centre. Pel que fa als hotels, també es mostren molt satisfets pels resultats d'aquest cap de setmana.
Molts establiments hotelers han hagut de penjar el cartell de complet. Sobretot, a Escaldes-Engordany i Andorra la Vella, però també alguns de les parròquies altes. Si tenim en compte els tres dies, la Unió Hotelera xifra en un 80% l'ocupació global. Una altra dada positiva és que ha augmentat de manera significativa la despesa mitjana als hotels. Això vol dir que els hotelers han decidit no abaixar preus com anys anteriors perquè han confiat que hi hauria bones xifres d'ocupació. Els comerciants també han viscut uns dies engrescadors.
Els comerciants més satisfets són els de l'avinguda Carlemany, que consideren que les despeses de difusió de l'Andorra Shopping Festival s'han traduït en una bona afluència de visitants. Tothom coincideix que cal repetir, en dies puntuals, l'experiència de combinar compres amb activitats i animacions. I això passa per plantejar, en el cas de l'avinguda Meritxell, si és necessari tallar el trànsit perquè els comerciants ofereixin al carrer les promocions. Així ho ha demanat la presidenta Associació Comerciants de l'avinguda Meritxell, Sònia Yebra, que també proposa fer, "els dissabtes o dates puntuals, diferents accions fins a les 22h, que és l'horari regulat".
Els botiguers petits consideren que fer per a vianants tota l'artèria comercial principal del país té també una bona repercussió per a ells. La vicepresidenta Associació Petits Comerciants, Rosa Pascuet, assegura que els comerços de la perifèria se senten "oblidats per l'administració" però creu que han de tenir en compte que "no som al carrer principal i ens hem d'adaptar a la nostra situació" perquè "si el carrer central treballa nosaltres també treballem".
L'allau de turistes ha generat vendes, tot i que els comerços més perifèrics reclamen més implicació a l'administració per ajudar-los a tenir més visibilitat. I això podria passar per organitzar itineraris que guiïn els turistes per les diferents zones comercials. El vicepresident de la Federació d'Associacions de Comerciants (FACA), Antoni Miralles, considera que els comerciants de la zona han de treballar més amb el Govern perquè comptin amb ells i creu que la iniciativa de l'Andorra Shopping Festival es repetirà "perquè és positiva pel comerç i pel país i els comerciants hem d'aprofitar tot l'esforç que fa el Govern".
Tothom coincideix que l'Andorra Shoping Festival ha de tenir continuïtat.
Informa: Xavi Palma Imatge: Jordi Domingo
Comparteix: