El 23 de maig es celebra la segona edició del SIMA, el Simposi Internacinal de Màrqueting d'Andorra. La trobada vol aprofundir en el comerç electrònic a través de ponents internacionals, com el gerent de relacions públiques de Google Espanya.
Els ulls dels consumidors ja no es fixen només en els aparadors o la façana de l'hotel per escollir què comprar i on fer-ho. Les xarxes socials, les aplicacions mòbils i els portals i buscadors web s'han convertit en altaveus del boca-orella dels consumidors i que influeixen, de forma decisiva, en l'elecció de compra dels altres. És el que Google anomena "el moment zero", una informació incontrolable per a l'empresari però que pot gestionar a través de l'e-commerce. El secretari del Club de Màrqueting d'Andorra i organitzador de l'esdeveniment, Fernando Blanco, ha explicat que "internet és un canal anàrquic i no pot controlar-se" però "si no pots reconduir l'opinió, has de saber del què s'està parlant i respondre".
Segons els experts en màrqueting, el canal online ha pres força en les preses de decisions fins al punt que el 96% dels espanyols busquen informació a través de Google per escollir destí turístic. En aquest procés, és on Andorra pot fer un salt endavant i aprofitar la xarxa per acostar-se al públic internacional. La directora de Nivoria group Andorra, Meritxell Jodar, defensa com gràcies a internet "pots saber què està fent l'usuari, el coneixes millor, què està buscant, quins serveis espera trobar-hi i, d'altra banda, el pots anar a buscar tu i si bisca una destinació de muntanya, que aparegui Andorra com a destinació turística i tots els serveis que ofereix",
En la nova edició del SIMA, al 23 de maig, es vol aprofundir en aquestes eines com l'e-mailing, els nous mitjans de pagament des del mòbil o la promoció virtual a través de ponents internacionals. Serà un simposi gratuït, amb inscripció prèvia a través de sima.ad, que espera arribar als 200 participants.
Informa: Toni Vila Imatge: Josep M. Garcia
Comparteix: