El Sindicat de l'Ensenyament Públic (SEP) cataloga d'agredolça la gestió duta a terme durant la crisi sanitària de la Covid-19. No obstant, confia que el curs que ve s'organitzi amb decisions més reflexionades i consensuades amb tots els agents implicats. La secretària general considera que s'han de garantir totes les ajudes necessàries per a les famílies perquè puguin fer front econòmicament i emocional a la tornada a l'escola aquest setembre.
El retorn a les classes presencials a l'escola després del confinament es valora molt positivament des del Sindicat de l'Ensenyament Públic. Una represa de l'activitat lectiva que des de l'entitat es considera curta, però alhora, necessària per a professors i alumnes.
La secretària general del sindicat, Anna Mundó, posa en relleu que amb l'ensenyament virtual s'han perdut molts dels valors, com ara el compromís i la cooperació, que es treballen de manera presencial a les aules. Cataloga d'agredolça la gestió duta a terme durant la crisi sanitària del SARS-CoV-2. Opina que "s'han pres decisions, algunes molt ràpides perquè es necessitaven a curt termini, que a mitjà i llarg termini no valien". "Ens n'hem sortit millor o pitjor. Hem intentat donar resposta als alumnes amb les eines que teníem. No hem fet la feina de qualitat que haguéssim fet a les escoles ni de lluny", afegeix.
Ara, deixant el curs enrere i amb la mirada posada al setembre, cal estar preparats per aplicar qualsevol de les tres situacions que preveu el ministeri d'Educació en funció de la situació epidemiològica.
El treball conjunt que s'està duent a terme des de fa setmanes amb tots els agents implicats permetrà obtenir unes decisions més reflexionades i consensuades. S'analitza "com afrontar-ho; quines necessitats s'han detectat; com formem les famílies, els alumnes i els professionals; quines eines necessitarem i quina previsió podem fer; i com s'avalurarà". Per tant, diu, "ara sí que hi ha una reflexió al darrere que, si mai (el confinament) torna a ser necessari, farà que la qualitat estigui a l'altura del que podríem fer a les aules, si més no, s'hi aproximarà molt més".
Considera que combinar classes virtuals i presencials és l'escenari més difícil de gestionar, tot i que assegura que es continua treballant-hi. La secretària general del SEP també creu que s'han de garantir en tot moment ajudes a alumnes per fer front a l'escletxa digital. Més enllà de facilitar el material necessari, cal proporcionar les eines adients per preparar les famílies de manera organitzativa i emocional per afrontar un curs que es preveu molt diferent.
El ministeri d’Educacio´ i Ensenyament Superior ha iniciat les formacions programades per als docents dels tres sistemes educatius per tal d’ampliar els seus coneixements en les eines digitals de gestio´ d’aules virtuals i suport a les tasques pedago`giques a dista`ncia. El contingut d’aquests cursos se centra especialment en plataformes com 'Google Classroom', que permeten la gestio´ de grups de manera telema`tica i centralitza l’intercanvi d’informacio´ o comunicacio´ entre fami´lies, alumnes i docents.
Aixi´, cal recordar que tot l’alumnat i el personal docent del pai´s disposa d’una identitat digital pro`pia, a la qual s’associen serveis de correu i d’acce´s a aquesta plataforma, entre altres. Un servei que el ministeri ofereix des del 2015 a tots els centres educatius del pai´s.
Tal com ja va avanc¸ar la titular de la cartera, Ester Vilarrubla, l’emerge`ncia sanita`ria provocada per la pande`mia del SARS-CoV-2 ha posat en relleu la necessitat d’utilitzar eines com aquesta per tal que els alumnes poguessin mantenir l’activitat acade`mica des de les seves llars. En aquest sentit, s’han previst formacions gratui¨tes en dues rondes durant els mesos de juliol i setembre. Ambdues inclouen la modalitat presencial i virtual i han tingut una molt bona rebuda, ja que s’han hagut d’ampliar dates per donar resposta als me´s de 300 inscrits.
Els cursos formen part de l’oferta extraordina`ria creada pel ministeri, que tambe´ incloura` formacions per a les fami´lies en el mateix a`mbit. En aquest cas, es dividiran en tres modalitats en funcio´ dels coneixements previs
Informa: Oliver Jaén - Agència ANA
Imatge: Pere Besolí-Arxiu RTVA
Comparteix: