La situació a les carreteres no ha millorat. Segons el darrer informe IMACA de l'Automòbil Club, de fet, respecte el 2020 s'ha incrementat tant la sinistralitat com les sancions per conduir begut o sota els efectes de les drogues.
Els radars pedagògics, amb la conscienciació del conductor i el bon estat de la xarxa viària, han ajudat que es redueixin les sancions per excés de velocitat a les carreteres. Així ho constata el darrer IMACA i de fet és l'única de les bones notícies que es desprèn de l'informe.
L'altra cara és la sinistralitat i les sancions per conduir ebri o bé sota els efectes de les drogues. Pugen entre el 20 i el 30% respecte fa només dos anys. Ara bé, la lectura més idònia és comparar-les amb el 2019, any prepandèmia, i des de l'ACA es considera que les xifres són massa similars, per tant, no hi ha hagut millora.
Ara doncs, creuen que no tot ha de passar per multar, així que l'assignatura pendent és la formació. "Estem al sostre de sancions. Aquest ja és un camí fet, no podem obviar l'altra part que és formar bons conductors", comenta el secretari general de l'entitat, Toti Sasplugas.
Aquest és el desè i també darrer informe IMACA, ara l'Automòbil Club passa el relleu al departament d'Estadística, que s'encarregarà de la gestió de les dades.
Imatge: Pere Besolí
Informa: Ariadna Guiu Vila
Comparteix: