Treballar amb turisme o amb client local marca una gran diferència entre els petits comerciants

www.andorradifusio.ad

Bona part dels petits comerços denoten un impacte molt important per la manca de turisme arran de les restriccions per la crisi sanitària, amb pèrdues que van del 50 al 80%. Tot i això, l'esperit de continuar lluitant i garantir un servei mínim els fa persistir. Per altra banda, aquells que es dediquen al client de país compten amb molta més estabilitat.

Turista o client de proximitat? Aquestes dues línies de treball dibuixen una important diferència en el rendiment dels petits comerços. Els que sobretot s'enfoquen als visitants registren pèrdues importants.

Així ens ho explica l'Ambeprasad, a qui, com a conseqüència de la falta d'activitat turística, els fotògrafs del país tampoc compren material. Pel que fa a la tenda física ha remarcat que les vendes han disminuït un 80%, mentre que la venda en línia "ens ajuda una mica".

La Gemma lluita per mantenir una joieria amb 30 anys de trajectòria. Els estalvis, tenir taller propi i els compradors habituals fan de coixí. Malgrat això, ha indicat que hi ha dies que no obre el negoci. Una situació que s'agreuja per la dificultat de trobar feina a causa de la seva edat. "Estem sota mínims, però no volem plegar".

Ara mateix el client local és clau i les botigues que s'hi dediquen són les que gaudeixen de més equilibri. El propietari de la fruiteria Tres Estacions, Hassan El Ouargui, ha assenyalat que "la vida no és com abans", però pensa que "hem de lluitar".

El gerent de BGame, André Lagadouro, nota una mica aquestes limitacions, encara que "no he perdut tant com altres negocis, la meva línia és bastant constant", ja que a més de la botiga compta amb un espai per jugar. Com la resta, treballa dia a dia amb esperança i sense fer pronòstics a llarg termini.

Informa: Laura Cugat
Imatges: Nil Forcada

 

Comparteix:

Leo Urban corona descalç el Casamanya La representació "La millor disfressa" posa el punt final a les activitats del Carnaval d'Encamp