Un 3% de creixement de turistes i un 2% d'excursionistes. Aquest és l'objectiu previst per aquest 2014 per Andorra Turisme, ens que mourà enguany uns 14 milions d'euros. L'organisme mantindrà la mateixa política de comunicació i intentarà obrir-se a altres mercats com ara el colombià, el xinés o l'alemany. A la primavera, es prepara un esdeveniment musical que atrauria públic d'alt poder adquisitiu.
Les previsions que Andorra Turisme ha fet per al 2014 marquen uns objectius de creixement del 3% en turistes i del 2% en excursionistes. En total es preveu que el país rebi 7,8 milions de visitants, un 2,3 % més que l'any passat. Ho ha explicat el ministre, Francesc Camp, a la comissió legislativa d´Economia. Afirma que "les xifres d'Espanya i França són més positives pel que fa al creixement d'ambdos mercats però s'haurà de veure". El que es marca Turisme és "un objectiu, més que prudent, realista" i vol ser "més agosarat en el segment on que creiem que ens hem d'enfortir, que és el dels turistes que pernocten al país".
Andorra Turisme destinarà 6,5 milions d'euros a campanyes de comunicació, 1,8 a comercialització i 5,5 a esdeveniments esportius i culturals. De fet, per a la campanya de primavera se n'està preparant un de musical en què no es buscarà "un públic massiu com el del Cirque du Soleil", sinó què s'està buscant un format "diferenciat per a un públic d'alt poder adquisitiu".
Andorra Turisme continuarà fent campanyes tot l´any, incidint en l´estiu. Pel que fa als nous mercats, s'espera fer les primeres operacions amb Colòmbia i la República Txeca, començar accions en dos nous països europeus, possiblement Alemanya i un d'escandinau, i explorar la Xina, un mercat en el qual costarà anys assolir resultats.
Informa: Ana Alamán Imatge: Sergi Pla
Comparteix: