Convertir la gastronomia en el principal motiu de visita. Aquest és un dels objectius que s´ha marcat l´executiu pels pròxims anys, per fer-ho es vol potenciar la cuina típica del país i la comunicació entre els professionals del sector.
Conèixer i potenciar la gastronomia típica del país. Sota aquests dos preceptes s´han presentat les primeres conclusions del projecte Identificació i revaloració del patrimoni gastronòmic viu d'Andorra. Un estudi que permetria crear una estratègia unificada pel que fa a la gastronomia amb un objectiu pels pròxims anys. "Toca treballar productes més especialitzats", avança el ministre Francesc Camp, qui vol que el "turisme gurmet" sigui també un primer motiu de visita. La investigadora del laboratori de recerca Certop de la Universitat de Tolosa, Jacinte Bessière, per la seva banda, assegura el patrimoni alimentari i gastronòmic dels territoris són elements claus pel desenvolupament econòmic, social i cultural.
Trinxat, escudella o coca de canal són alguns dels plats típics que han sorgit durant l´estudi que va iniciar-se el desembre del 2017. I és que, els encarregats de fer-lo han posat en relleu que no hi ha gaire documentació i la major part s´ha centrat en converses amb xefs i padrins, explica la col·laboradora de l'IEA i el CRES, Diana Oliveira.
Formacions, dotar de més coneixement i establir canals de comunicació entre els principals actors del panorama gastronòmic. Aquestes seran les principals línies d'actuació per impulsar el projecte.
Informa: Joel Romero
Imatges: Enric Fernàndez
Comparteix: