Potenciar el turisme cultural amb esdeveniments o infraestructures de renom internacional, aprofitar el potencial que representa Alemanya i canviar la percepció del turista francès sobre Andorra, basada, sobretot, en les compres. Són algunes de les conclusions de l´estudi de Potencialitat dels mercats turístics europeus, presentat pel ministre Francesc Camp davant dels principals agents turístics.
Segons el ministre de Turisme, l'estudi demostra que Andorra ha fet bona feina els darrers anys, però que encara hi ha reptes per endavant. Destaca la importància de disposar de referents culturals, ja siguin esdeveniments de renom internacional, com ara el Cirque du Soleil, o grans infraestructures culturals. Camp considera que aquest elements "fan moure a l'europeu a visitar països estrangers" i, per tant, "és una reflexió a fer a mig-llarg termini".
L'estudi assenyala com a públic potencial els gairebé 192 milions de turistes dels països europeus analitzats. El que representa un volum més gran és Alemanya, amb 43 milions, un mercat que, segons Francesc Camp, cal potenciar, tenint en compte l'interès pel turisme de muntanya a l'estiu.
Un altre aspecte en el qual cal incidir és en la percepció que té d'Andorra el turista francès, basada en les compres. Canviar aquesta "imatge que hem construït els darrers 30 anys", segons el ministre, serà tot un repte, però, és necessari, per atreure més visitants.
Les dades de l'estudi s'han obtingut a través de les enquestes fetes a turistes d'onze països: Espanya, França, Alemanya, Suècia, Rússia, Polònia, Holanda, Portugal, Bèlgica, el Regne Unit i Israel. L´estudi s'ha basat en 25.000 enquestes i ha tingut un cost de 300.000 euros.
Informa: Anna Lladó Imatge: Meri Bellosta
Comparteix: