La Unió Hotelera alerta que hi ha hotels, molts a parròquies altes, que no van obrir a l'hivern, tampoc ho faran a l'estiu i s'ha de veure què passarà al desembre. És una casuística que cal considerar a l'hora de decidir quines ajudes podrà rebre el sector quan s'acabi la figura de la suspensió temporal del contracte laboral. S'espera que l'estiu arribi amb menys despesa. El que preocupa és l'hivern i les opinions es mouen entre el pessimisme de la Unió Hotelera i l'optimisme d'associacions com Riberaygua i Travesseres. Aquest dimecres han passat pel Cafè de l'Ara i Aquí.
El director de la Unió Hotelera, Jordi Pujol, està esperant conèixer quin serà el canvi en el percentatge de pagament dels contractes sotmesos a suspensió temporal. A partir del juny s'acaba aquesta figura.
La patronal recorda que molts hotels han passat un hivern en blanc i que no tornaran a obrir fins desembre per la qual cosa se'ls ha de buscar una solució d'acompanyament.
Pujol ha afirmat que "quan tornin a treballar, si és que hi tornen, hauran passat 18 mesos sense facturar". Recorda que "en la primera onada no van tenir ajudes, després van arribar les suspensions temporals i ara se'ls tornarà a deixar fora. És quelcom a tenir en compte perquè no han treballat dos o tres mesos millor o pitjor com els hotels del centre i, per tant, alguna mesura d'acompanyament hi ha d'haver".
El director de la Unió Hotelera preveu que aquest estiu que s'activin alguns hotels de parròquies altes però ara per ara creuen que la despesa serà més baixa que en altres anys. La por torna a ser de cara a l'hivern vinent davant la incertesa de la situació econòmica en cas que el virus s'activi.
Més optimista es mostra el vicepresident de l'Associació de comerciants de Riberaygua i Travesseres que confia un inici de recuperació que serà plena el proper hivern. Antoni Miralles preveu "un bon estiu que anirà creixent a poc a poc i desenvolupant una normalitat que farà que encarem la tardor amb més esperança".
Ara per ara els hotels tenen l'objectiu de guanyar ocupació entre setmana, mentre els molts comerços busquen la manera de treure's els estocs de tot un any del damunt. Segons ha apuntat Miralles, "amb la moda hi ha un problema important. El producte no ha sortit. El més venut durant la pandèmia han estat les sabatilles d'anar per casa i els pijames, la gent no ha gastat diners en arreglar-se. Esperem canviar la tendència".
Informa: Rosa Alberch
Comparteix: