El Centre de Congressos d'Andorra la Vella ha acollit aquesta tarda el segon Simposi internacional de màrqueting, un congrés que ha aplegat un centenar d'assistents. Una desena d'especialistes han explicat les seves experiències desenvolupades en el sector del turisme.
Descobrir avantatges en entorns canviants i aprofitar experiències per desenvolupar idees. Aquests han estat els eixos centrals del SIMA, el Simposi internacional de màrqueting d'Andorra, al qual han assistit un centenar de persones. Fernando Blanco, organitzador SIMA: "En els últims 20 anys tot ha canviat i va més enllà d'una frase feta. Des dels serveis fins a la tipologia de productes, ha canviat. I sobretot ha canviat el consumidor, el seu perfil. Aquest és molt més exigent, coneix molt més el que consumirà abans inclús d'apropar-se al punt de venda". El simposi s'ha centrat en el turisme i en les aplicacions relacionades amb l'esport i la producció audiovisual desenvolupades a Andorra. Empreses que volen descobrir nous atractius de venda o experiències particulars que han acabat sent iniciatives d'èxit. Óscar Morera, executiu Atrápalo: "A Andorra tenim tot lo relacionat amb el romànic, la cultura, el paisatge… I això són recursos que han de tenir cabuda, com a producte turístic i de cara a a la seva comercialització, a Internet". Guillem Viladomat, Fundador Alpify: "A partir d'unes vivències que veiem aquí a Andorra, de gent que es perd o té problemes, truca al 112 i no sap on es troba doncs a hem buscat una solució. Ara expliquem com hem portat aquesta solució a l'exterior". A més d'una exposició d'experiències empresarials relacionades amb el món del màrketing, el SIMA vol ser un aparador de tendències i estratègies de companyies internacionals aplicables a Andorra.Informa: Ana Alamán Imatge: Albert Refart Locució: Pere Moliné