L'MIT, l´Institut Tecnològic de Massachussets, col·labora i aporta la seva experiència en un gran projecte de desenvolupament d´una plataforma tecnològica nacional. Una iniciativa liderada per la Fundació ActuaTech, que inclou Govern, Actua, Andorra Telecom i FEDA, i amb la col·laboració d'altres actors del país. En el marc del projecte d´Smart Country, la idea és construir els fonaments, mitjançant la recollida de dades, que afavoreixin la creació de projectes d´innovació relacionats, sobretot, amb el turisme, l´energia i la mobilitat. El cap del projecte del MIT creu que els primers resultats podrien ser realitat la primavera que ve.
Kent Larson és el líder de l´equip del MIT que està ajudant Andorra a desenvolupar el projecte tecnològic nacional que ha de servir perquè, en uns anys, el país tingui les eines per ser líder en innovació aplicada a tota una sèrie de camps. Tot plegat està inclòs en el projecte d´Smart Country i la recollida i encreuament de dades, el Big Data com l´anomena Larson, és una de les claus per aconseguir-ho.
Larson destaca les petites dimensions d´Andorra i l´alt grau d´implicació del Govern i la societat en general en l´àmbit de la innovació. Factors que afavoreixen la implementació d´aquest canvi de model per al futur del país i l'ús d´aquest Big Data. Tota una oportunitat per importar, a mitjà i llarg termini, empreses i talent d´arreu del món. Això, de retruc, evitaria en gran mesura que les futures generacions d´andorrans preparats haguessin de marxar fora per treballar.
En el camp de la mobilitat i el transport, Larson preveu un futur on Andorra, potencialment, pot servir de laboratori per explorar noves alternatives al vehicle privat. Alternatives que es poden exportar a altres ciutats, convertint el Principat en líder en l´exploració d´aquest nou model. Larson ho té clar.
El nord-americà està convençut que els canvis relacionats amb la innovació arribaran, tard o d´hora, a Andorra. Per això considera imprescindible que el país s´avanci a aquests canvis explorant noves teconologies i nous models de negoci, més enllà de les compres, l'esquí i l'activitat financera.
Informa: Jordi Cama Imatges: Jordi Seabra
Comparteix: