La serralada del Pirineu no era una frontera tancada en el paleolític tot i els períodes de glaciacions. Aquesta tesi ha obert la darrera jornada del Congrés d'Història dels Pirineus, a càrrec de Sergio Ripoll. Una jornada centrada en l'expressió artística i cultural i les comunicacions.
Les pintures rupestres localitzades als Pirineus, concretament a la Fuente del Trucho, a Osca, i a França tenen elements similars que podrien determinar que a la prehistòria els Pirineus eren una zona de pas. Ho ha exposat el doctor i professor del Departament de Prehistòria de la UNED Sergio Ripoll durant la ponència 'L'art rupestre paleolític dels Pirineus, art sense fronteres'. Una conferència que ha servit per encetar el cinquè bloc del Congrés d'Història dels Pirineus.
Segons Ripoll, cal determinar si les mans podrien arribar a ser les mateixes a banda i banda de la frontera i la mida seria un element determinant.
Segons l'expert, una nova zona d'estudi per cercar noves pintures rupestre són els camins de muntanya utilitzats pels contrabandistes. Ripoll explica que podrien conduir a coves que amagarien noves troballes.
Informa: Ariadna Comas
Imatges: Anna Romagosa
Comparteix: