Un expert remarca la necessitat de l'estratègia digital per treballar en l'experiència del client

www.andorradifusio.ad

Les empreses andorranes entenen què vol dir treballar en l'experiència del client però els manca una estratègia de com fer-ho. És una de les reflexions que s'han fet al quart Fòrum d'Empresa d'Andorra Telecom, enguany dedicat als reptes que planteja la transformació digital. S'hi ha posat de relleu que la tecnologia pot ajudar a fidelitzar clients, però que cal anar més enllà d'una venda o d'una bona atenció puntual.

Transformació digital, reiventrar-se o morir. Sota aquest títol, la quarta edició del Fòrum Empresa d´Andorra Telecom ha abordat com les eines digitals poden ajudar en la relació amb el client, per fer més eficient l´atenció i poder fidelitzar-lo. Una idea de la qual les empreses han de prendre consciència, assegura el director de Relacions amb el client de la companyia, Josep Vilana, tot recordant que, més enllà de la tecnologia, les persones han d'estar al centre de tot procés: "Les persones som les que hem de provocar el canvi i entendre els nous paradigmes que ens porten a relacionar-nos amb el client de maneres diferents, sense perdre de vista que relacionar-nos d'aquesta manera és el que aquests clients esperen".

L'experiència de client va més enllà d'un bon tracte en l'atenció a l'usuari. Cal fidelitzar-lo i fer un seguiment de la relació que té amb l'empresa. Així ho ha assenyalat Andrés Martínez, senior manager de Deloitte. Segons ha explicat, a Andorra les empreses ja han superat les pors a treballar l'experiència del client malgrat ser un mercat petit. Però els falta una estratègia que passa per definir primer quines són les necessitats, com fer-ho i quin serà el retorn per al negoci. "Quan ho beus així immediatament hi poses recursos, però sense aquesta estratègia difícilment faràs alguna cosa", ha manifestat.

El fòrum també ha tractat com la transformació digital és una oportunitat per a innovar en la indústria de les telecomunicacions.

Informa: Andrés González-Nandín
Imatge: Xavi Fajardo

Comparteix:

Les empreses hauran d'informar els clients "de manera clara" sobre l'ús de les seves dades personals Els padrins de la Massana celebren la fi de la temporada de collita als horts