Després de la consolidació de les rutes a Palma i a Madrid, Air Nostrum es planteja la ruta aèria Andorra-Màlaga. Amb tot, la companyia admet que els bitllets no serien barats.
Amb Mallorca i Madrid no n'hi ha prou. Air Nostrum vol créixer a l'aeroport Andorra-la Seu d'Urgell i s'ha fixat en Màlaga com a possible nova destinació. La companyia entén que la limitació en el nombre de passatgers pel pes a l'enlairament encariria els bitllets.
Amb tot, Aeroports de Catalunya té previst licitar la instal·lació de carburant a la infraestructura, fet que milloraria el radi d'abast dels vols i permetria viatjar a destinacions més llunyanes perquè es podria proveir de combustible a la Seu.
Air Nostrum té experiència a operar en aeroports petits i amb baixa densitat de trànsit, com els de Melilla i Sant Sebastià. A l'andorrà, situat entre els municipis alt-urgellencs de Montferrer-Castellbò i Ribera d'Urgellet, s'hi sumen les condicions d'alta muntanya.
Aquest divendres, els vols de Palma programats no van poder ni enlairar-se ni aterrar a causa de l'espessa boira, una situació que s'ha repetit diverses vegades.
Un altre dels ‘debats’, al voltant de l’aeroport és el tipus d’aeronaus que es fan servir. Corral defensa que “l'ATR 72-600 és un avió que treballa molt bé en aquest tipus d'aeroports i estem convençuts que és el millor de la seva classe per operar a Andorra - la Seu gràcies a les seves característiques de vol”. Explica que l'empresa ATR, pertanyent al consorci Airbus, el fabrica a Tolosa i que la variant -600 “incorpora la tecnologia més avançada”. “
"La instrumentació i les pantalles de la cabina de pilots són una derivació de les que l'empresa Thales va dissenyar per a l'Airbus 380 i els seus motors tenen un 10% més de potència sobre els de la versió anterior”, detalla, fet que fa “especialment adequat” aquest model per a l'operació a pistes curtes i aeroports de muntanya, per tant és el “millor” aparell per operar actualment a la Seu.
Informa: E. Jover Martin
Comparteix: