Els clients afectats en l''afer BPA' se senten farts i desinformats un any després de l'esclat de la crisi

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

La setmana vinent farà un any de la intervenció de BPA i els clients de l'entitat reclamen una solució. Afirmen sentir-se cansats i demanen poder accedir lliurement als seus diners, en especial als plans d´estalvis. Lamenten, a més, la falta d´informació i la confusió que hi ha des de fa un any.

Des de fa un any no poden retirar del caixer més de 2.500 euros per setmana i, el que és encara pitjor, no poden tocar els plans d´estalvis. Un fet que ha afectat els clients que el darrer any han necessitat quantitats importants de diners.

La clienta de BPA, Jade Thomassin, junt amb d'altres afectats, ha explicat com s'ha vist perjudicada: "A mi m’ha afectat molt ja que el meu compte està congelat i no puc retirar diners." També el client de BPA, Bernard Thomassin ha explicat com l'afer BPA ha fet canviar els seus projectes de vida: "Volíem comprar un apartament i no ho hem pogut fer."

La clienta de BPA, Anna Munt s'ha vist doblement perjudicada: "Les persones que ho tenien en un compte corrent han pogut treure diners, tant de bo jo hagués pogut. A mi i a molta gent que conec ens ho van bloquejar tot. Jo encara sóc jove per treballar, però la meva mare, a qui també li han bloquejat els comptes, té 86 anys, és una persona dependent i necessita diners."

Els clients afirmen sentir-se cansats i diuen que, com més temps passa, més empitjora la situació. És per això que reclamen una solució. En aquest sentit, el portaveu de clients afectats de BPA, Manuel Bustelo, ha recordat que "ja ha passat un any i els petits estalviadors que han dipositat els seus diners legítimament no sabem quan els podrem obtenir al 100%. Fins que això no passi, l’afer no estarà resolt per a nosaltres."

La prioritat dels clients, recuperar els estalvis: "Moltes notes i entitats però a nosaltres no ens han tornat els diners i m’agradaria saber quan ens els tornaran" ha afegit Anna Munt.

A més de falta d´informació, denuncien la confusió que ha generat el que definiexen com un tracte desigual entre els clients a l´hora de disposar dels diners: "Hi ha gent que ha pogut treure fins a 25.000, altres 2.500 i altres res. Hi ha molta falta d’informació" ha assegurat Jade Thomassin. També asseguren sentir-se emocionalment afectats: "És dolorós no poder accedir als teus diners" ha comentat Bernard Thomassin.

Els clients de la plataforma que lidera Manuel Bustelo han presentat fins ara una demanda a la Batllia per recuperar la totalitat dels diners.

Informa: Anna Lladó Imatge: Xavi Fajardo Locució: Rubén Carcellé

Informació relacionada

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.