Uns 500 professors s'han reunit aquest dijous a l'escola andorrana d'Escaldes-Engordany per posar en comú les experiències sobre l'aprenentatge cooperatiu actual des de la implementació del Permsea.
L'aprenentatge cooperatiu fa tres anys que funciona a l'Escola Andorrana i la valoració que se'n fa és molt positiva. La idea és que els alumnes treballin en grups heterogenis per aprendre els continguts lectius i alhora s'esforcin per cooperar. Després de tres anys, la proposta sembla consolidada. "Hem començat per ensenyar als nostres docents a saber treballar en equip i que així ho puguin implementar a l'aula", explica la directora de l'Escola Andorrana, Ester Vilarrubla. "La meva valoració és molt positiva. Porto molts anys assessorant als centres en temes d'aprenentatge cooperatiu i sempre he dit que el sistema educatiu andorrà va dos o tres passes més endavant", assegura Mila Naranjo, de la Universitat de Vic.
Els professors han conegut experiències de treball que s'han desenvolupat en els centre educatius. Els docents han treballat en grups i s'han mostrat satisfets de com s'està implantant l'aprenentatge cooperatiu. "És un treball que porta els seus fruits. Els alumnes agraeixen el fet de poder treballar cooperativament", considera la professora Presentació Tor. Una altra, Lucía Martínez, assegurava haver vist "molta millora en els alumnes a llarga durada. Als especialistes també ens ha canviat certs aspectes que feiem d'una manera i ara treballem d'una altra molt diferent. Hi ha molta cohesió de grup", celebra.
La jornada ha finalitzat amb la lectura al Prat del Roure de les conclusions de les taules de debat i de presentació de les experiències educatives. Es tancaven així les jornades formatives dirigides als docents que s'han desenvolupat entre el 2 i el 4 de juliol, amb 24 formacions en les quals han participat més de 400 persones.
Informa: Sergi Cano
Imatges: Sergi Linares
Comparteix: