Les empreses que vulguin sobreviure en el món digital han de personalitzar més els seus productes perquè el mercat cada cop està més segmentat.
És la conclusió de Fernando Ramoneda i Àngels Sánchez, responsables d'Iniced, una empresa amb seu a Andorra i que impulsa la transformació digital de les persones i organitzacions. Han impartit una xerrada sobre aquesta qüestió a la Confederació Empresarial Andorrana.
Creuen que la digitalització és inevitable i ens hi hem d'adaptar. "No serveix una lewsletter amb el mateix contingut per a tothom perquès les empreses tenen clients diferents amb unes expectatives i necessitats diferents. Hem de segmentar i conèixer molt bé el nostre client per oferi-li aquella informació que li interessa en el moment en què li interessa. És una feina important i per això està l'analítica, la 'big data'", explica Fernando Ramoneda. Àngels Sánchez ha explicat com ha de ser el necessari procés de transformació digital: "vol dir posar en marxa un projecte global de tota la companya. És un procés continu, de tota l'empresa. No és només de l'àrea de màrqueting o de sistemes."
Informa: Pere Moliné
Imatges: Jordi Seabra
Comparteix: