La fundadora i presidenta de les empreses Incipy i Inesdi per a la transformació digital, Joana Sánchez, i el director general de l'Institut del Coneixement i Estratègia Digital d'Andorra, creat el juny del 2017, Fernando Ramoneda, asseguren que "no hi marxa enrere" en aquest procés que han d'iniciar totes les empreses i organitzacions.
En una entrevista al programa d'RNA Ara i Aquí, els dos experts expliquen que "és un procés que han de fer empreses i organitzacions per millorar l'experiència de clients, empleats i prescriptors".
Indiquen, a més que la transformació digital va més enllà del màrqueting, ja que es tracta de "visió, cultura i lideratge". "El canvi s'ha de liderar des de dalt perquè ho transforma tot", afirmen afegint que "la por és el principal fre" que s'han trobat en tots els processos d'acompanyament a empreses que han realitzat . Ara bé, tenen clar que "si els negocis estan a les xarxes, les empreses hi han de ser” i les encoratgen a seguir aquest camí, cadascuna al seu ritme.
Sánchez i Ramoneda argumenten que aquesta transformació "no ha canviat les regles del joc, sinó el joc". En aquest sentit, especifiquen que la imatge digital i la marca, tant de l'empresa com dels empleats, està totalment connectada, en referència, per exemple, a la imatge que aquests donen a les seves xarxes socials i els continguts que publiquen o comparteixen.
Els dos experts ofereixen aquest dimarts a la tarda la conferència "Transformació digital de l´empresa: mites i realitats".
Informa: Laia Ferré Marot/Yasmina Canedo
Comparteix: