Una de les principals tasques de l'Associació de Celíacs és sensibilitzar la població al voltant de la celiaquia. De forma freqüent difon a través de les xarxes socials diferents tipus de continguts i el més recent consisteix en un protocol sobre què cal fer abans d'anar a un restaurant i quan una persona amb aquesta patologia pateix una intoxicació en un establiment.
Abans d'anar a un restaurant, l'Associació de Celíacs recomana:
- Informar-se bé que l'establiment pot oferir plats sense gluten, ja sigui trucant o enviant la petició per correu electrònic.
- Fer una fotografia del menú on apareix la menció "sense gluten" del plat que es tria.
- Guardar el tiquet per certificar que s'ha consumit en aquell local.
Si es pateix una intoxicació, l'entitat també informa sobre els passos a seguir:
- Fer una reclamació a l'establiment.
- Demanar un informe mèdic que certifiqui l'estat de la intoxicació.
- Fer arribar una queixa o denúncia al servei d'Atenció al Consumidor, que tramitarà la reclamació al ministeri de Salut. També es pot presentar una queixa a les oficines d'Atenció Turística.
- Finalment, informar a l'associació sobre la incidència perquè quedi constància de la mala praxi i es pugui corregir i prevenir.
Informa: Laura Cugat
Locució: Jordi Lorente
Grafisme: Alberto Rodríguez