Els darrers dos mesos el país ha rebut més d'1.500.000 visitants, prop d'un 20% menys respecte a l'estiu de l'any passat. La immensa majoria, espanyols i francesos que van fer excursions d'un dia. Les compres continuen sent amb diferència el motiu principal de visita, per darrere de l'oci i la natura. Davant la dificultat de captar turistes de països llunyans, el de proximitat s'ha convertit en el públic objectiu d'Andorra Turisme, que promociona escapades curtes al nostre país.
Per a l'associació Skal Club Andorra, que agrupa professionals del turisme, en aquest temps marcat pel coronavirus caldrà potenciar l'atractiu natural, evitant al màxim possible l'impacte mediambiental, i promoure esdeveniments en períodes amb menys turistes.
El president de l'entitat, Valeriano Collado, lamenta, però, que la situació epidemiològica "no permeti el desenvolupament total d'aquest potencial, principalment en països llunyans".
La pandèmia de la Covid-19 ha arribat per canviar molts aspectes: des de la vessant social i política fins a la cultural i econòmica. El turisme està vivint una transformació profunda. Els hàbits dels viatgers canvien. Ara ens desplacem a destinacions menys llunyanes i en un període de temps més curt.
Informa: Oliver Jaén
Imatge: Desirée Sala-Arxiu RTVA
Locució: David Domingo
Comparteix: