Entre els usuaris que utilitzen internet habitualment, comprar en línia és una acció que està creixent. De fet, de les persones que han fet servir internet en els tres darrers mesos, la meitat, un 49,3% ha fet compres en línia. La xifra creix tres punts, però disminueix notablement el nombre d'usuaris que no han fet mai aquestes comandes, passa del 31 al 24%. La freqüència amb la qual es fan les compres també augmenta.
Si ens fixem en el que compra la gent, l'escala de prioritats és la mateixa. En primer lloc, el menjar a domicili, que augmenta 9 punts. Va molt seguit de la roba i els accessoris. En comparació amb el 2021, l'any passat el tercer lloc de productes més demanats va ser per als mobles de llar o els articles de jardineria, en comptes dels d'alimentació. Això sí, també s'ha notat un increment en les compres de major preu, en especial les superiors a 1.000 euros.
D'altra banda, un 53% de compres són a comerços espanyols. Una xifra que augmenta, com també ho fan els venedors de la Unió Europea, que passen del 10 al 16%. Això, en contraposició amb els comerços nacionals. Les comandes a aquests comerços disminueixen dos punts.
Pel que fa a subscripcions de béns o serveis, destaquen les pel·lícules, entrades a cinema, teatre i esdeveniments esportius.
Informa: Maria Lucena
Comparteix: