La direcció del Cedre assegura haver corregit el problema de la falta de personal, una de les disfuncions més denunciades pels usuaris. Ha aplicat una reestructuració d'horaris i ha eliminat les rotacions a la nit, tot esperant el resultat definitiu d´un estudi que ha de determinar la necessitat de noves contractacions.
Amb la voluntat d´optimitzar els recursos existents i donar resposta a una de les principals queixes dels usuaris, el centre sociosanitari El Cedre ha reestructurat els horaris del personal assistencial. D´aquesta manera s´ha fet un pas important per la millora de la relació entre el centre i els familiars dels usuaris. "Parlem de tots els centres que els preocupen, com les demandes sobre el personla, que és el que més els preocupa", reconeix la coordinadora Anna Flujas.
A la nit, per posar fi a les rotacions, s´han col·locat dues infermeres fixes i a cada planta hi haurà sempre les mateixes persones per tal que els pacients puguin tenir una referència. A més, com explica Flujas, s'ha activat l'auxiliar referent, perquè famílies i usuaris tinguin sempre el mateix interlocutor.
Aquestes són algunes de les mesures que ja s´han dut a terme abans de rebre els resultats dels estudis que han de determinar, entre d´altres aspectes, la ràtio de personal que es necessita i si farà falta fer alguna incorporació.
Informa: Ivan Álvarez
Imatges: Robert Querol
Locució: Jordi Lorente
Comparteix: