'Sense trepitjar asfalt', l'artista Emma Regada evidencia la dificultat de connectar amb la natura a la ciutat

Com de difícil és travessar una ciutat sense estar

Com de difícil és travessar una ciutat sense estar en contacte amb la natura? Aquesta qüestió ha donat llum a la performance 'Sense trepitjar l'asfalt' d'Emma Regada.

L'artista ha recorregut els carrers d'Andorra la Vella amb dos rocs pesants als peus, que li dificultaven el caminar, per exposar que cada vegada costa més estar en contacte amb la natura, malgrat ser un país de muntanya. Ha jugat amb diferents espais i el so del xoc de les pedres sobre superfícies diverses. Des del nucli antic, passant per carreteres atapeïdes de trànsit, fins al parc central, l'únic pulmó verd.

L'artista, escultora i performer, Emma Regada, també ha volgut fer una crítica de la societat que hi ha avui en dia. "És la de la immediatesa. Tenim moltes presses perquè passi tot de cop i, en canvi, la natura ens permet desconnectar, estar amb nosaltres, anar lents i prendre'ns les coses d'una altra manera. En haver anat amb el roc als peus he pensat que potser tothom hauríem de lligar-nos uns als peus".

L'artista andorrana se sent atreta pels materials elementals. En la seva obra, el cos es converteix en el nexe entre la natura, el jo i l'altre. El treball 'Sense trepitjar l'asfalt' es complementa amb el treball de petjades i rastre dels peus. Regada va col·locar 4 lones, de 2 metres cadascuna, durant quatre hores a diferents punts de la ciutat. Es van impregnar de brutícia grisa, fum i marques de rodes, tot i que les que estaven més a prop de la natura eren més pures.

Informa: Judith Sáez
Imatges: Marc Matute

Comparteix:

El Consell Superior i el Govern constaten que han de fer esforços per millorar la lentitud judicial  El sistema espanyol obrirà una nova línia de batxillerat