El ministeri de Turisme revisarà en un any la categoria de tots els hotels. Els establiments es puntuaran d´acord amb el nou reglament de classificació dels allotjaments turístics. S'avaluaran els equipaments i també es tindrà en compte la seva reputació en línia. Precisament els que a dia d´avui tenen pitjor valoració seran els primers als quals el Govern ajudarà a corregir les mancances que s'hi puguin detectar.
El reglament d´allotjaments turístics aprovat aquest dimecres cobreix el 94% dels llits turístics. Fixa la puntuació que han de tenir els establiments per obtenir cada categoria.
Així, el nombre d´estrelles dependrà de 300 criteris, com ara la netedat, la superfície de les habitacions, el nombre de suites, la restauració o el servei Wi-Fi.
Els hotels i d´altres establiments hotelers (aparthotels, hostals, residències i pensions) tindran fins al 3 de setembre de l´any vinent per adaptar-se al reglament si volen conservar les estrelles actuals o augmentar-les.
El ministeri de Turisme no només avaluarà els equipaments obligatoris o els opcionals per puntuar-los, també es tindrà en compte la reputació online, que pot ponderar la nota a l´alça o penalitzar-la, si la valoració és dolenta. El cap d'àrea de Turisme, Sergi Nadal, assegura però que "no es busca penalitzar sinó orientar-lo perquè faci l'esforç necessari per millorar la qualitat de l'atenció al client i dels seus serveis".
El ministre de Turisme ha deixat clar que en l'any d'adaptació el ministeri acompanyarà els establiments per fer les millores necessàries per mantenir la categoria. La revisió començarà amb els que tenen pitjor reputació en línia. Segons el ministre de Turisme, Francesc Camp, "són els que hauran de fer més esforços perquè segurament també tindran algunes mancances en els equipaments bàsics".
Camp ha subratllat que el fet d´haver aprovat un reglament més exigent té l'objectiu de millorar la qualitiat de l´oferta del servei.
Informa: Andrés González-Nandín
Imatge: Jordi Seabra
Locució: Yasmina Canedo
Comparteix: