la campanya de promoció turística d´hivern tindrà la temporada d´esquí com a protagonista. Andorra Turisme hi destina 2,5 milions d´euros de forma directa, amb les perspectives de millorar els bons resultats de la temporada anterior. Pel que fa a les estacions, Grandvalira enguany hi inverteix gairebé nou milions d´euros, mentre que Vallnord n´hi inverteix tres
Andorra Turisme destinarà enguany 2,5 milions d'euros a promocionar la temporada de neu i les estacions d'esquí, amb una campanya que començarà el 15 de novembre. Cal sumar-hi, a més, 800.000 euros destinats a la promoció amb operadors. A banda dels països veïns, l'objectiu és arribar a mercats internacionals més allunyats com ara Rússia, el Regne Unit o el Benelux. Per primer cop, a més, es farà promoció al Brasil, on hi ha acords amb dos operadors.
El gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, assegura que són "conscients que encara que els resultats de l'any passat van ser molt bons sobretot pel que fa al mercat espanyol i francès, cal diversificar el mercat perquè tenim una oferta molt bona". En aquest sentit buscaran "els mercats que realment tenen la possibilitat de produir més pernoctacions".
La inversió de Grandvalira per aquesta temporada és 8,7 milions d'euros, 2,4 milions més que la temporada anterior. Destaca la finalització de la pista Àliga i la millora dels serveis. La directora general de Grandvalira, Núria Tarré ha afirmat que "l'increment és una aposta forta sobretot en la inversió en infraestructures", ja que "moltes són pistes que necessitem sobretot per acollir esdeveniments esportius de primer nivell i el moment de fer-les era ara si no volem estar fora dels terminis del calendari de la FIS". Tarré creu raonable fixar com a objectiu "repetir les xifres de la temporada passada, com a mínim en facturació". Pel que fa als dies d'esquí, creu que se situaran "per sota" perquè el calendari "és menys favorable".
Pel que fa a Vallnord, enguany la xifra d'inversió és de tres milions d'euros, similar a la de l'any anterior. Bona part de la partida es destina als canons de neu nous de l'estació d'Arcalís i a la millora dels serveis per als clients. El director de Vallnord, Marti Rafel, qualifica la xifra de "continguda", ja que com les grans inversions es van fer en temporades passades "quan es podia", ara han "desaccelerat". La bona temporada passada beneficia l'estació. Segons Rafel, "ha fet que el client esquiador es relaxi i avui les reserves del mercat com el rus i el britànic, els early bookings, estan funcionant a millor ritme que l'any passat". Fins ara, afegeix Rafel, "la gent mirava cap al sud amb desconfiança i aquest no és el cas d'aquest any".
Si el temps acompanya, la temporada d'enguany començarà el 30 de novembre.
Informa: Andrés González-Nandín Imatge: Albert Refart
Contingut relacionat:
L'espot complet de la nova campanya d'hivern
Comparteix: