Els excessos d'aforament al transport públic han estat mínims. Així ho assegura el Govern en una resposta al grup parlamentari socialdemòcrata. Diu que s'ha afectat un 1,3% del servei i que no es preveuen compensacions ja que consideren que amb les mesures preses s'ha solucionat el problema. També recorda que l'aplicació MyBus permet saber l'aforament que té cada unitat abans de l'arribada.
Del 14 al 18 de setembre es van detectar diversos problemes de capacitat en les línies del Bus Exprés, la L1 d'Escaldes - Sant Julià de Lòria , la L4 d'Andorra la Vella al Pas de la Casa i la L6 en direcció a Ordino. En la seva majoria els moments més complicats van ser a primera hora del matí, però tot i el rebombori que es va crear, Govern assegura que l'afectació representa un 1,3% dels serveis diaris.
Aquesta és una de les respostes que l'executiu dona al grup parlamentari socialdemòcrata. També afegeix que l'aplicació creada per FEDA Solucions permet, a més, conèixer l'aforament de cada unitat i el temps real dels recorreguts. El curs va començar amb un 50% de l'aforament dels vehicles i posteriorment s'ha ampliat al 75%.
De la mateixa manera s'han ampliat i modificat freqüències de diferents línies com també del Bus Exprés i el Bus Lliure. Sobre si s'han previst compensacions per als usuaris a causa dels desajustos, Govern no les planteja ja que considera que s'han pres mesures addicionals per donar cobertura a la demanda.
El proper 22 d'octubre hi ha prevista una reunió de la Comissió de seguiment de les línies adjudicades per tal de millorar el servei. L'última va ser a inicis de juliol. És a través d'aquest recurs que es fan els ajustaments pertinents del servei en cas necessari.
Informa: Rosa Alberch
Comparteix: