Buscar l'encaix amb les administracions i la implicació de la ciutadania i organitzar campanyes i activitats úniques són algunes claus de l'èxit que aquest dijous s'han exposat en la jornada que ha organitzat el Comú d'Andorra la Vella i la Cambra de Comerç amb la col·laboració de l'Associació del Centre Històric.
Granollers és una ciutat de 60.000 habitants amb una artèria comercial que acull un mercat mil·lenari cada setmana. Granollers Gran Centre és l'associació que aglutina el teixit comercial de la zona fa vint anys. La campanya solidària, l'Open Nignt (la nits de compres), les RED baixes, la fira al carrer o el gran aparador. Més enllà, volien una ciutat per les persones, per això també van engegar la campanya 'Jo t'estimo més' en què involucren empreses més enllà del comerç. "Aquesta campanya no diu 'compra', sinó que fa una mica de resum. Volem que la gent agafi aquest sentiment de pertinença, no només el botiguer i l'associat, sinó les entitats que col·laboren amb nosaltres i el teixit de la ciutat", explica la presidenta de Gran Centre, Laura Sabatés.
Un altre model que s'ha conegut aquest dijous al matí ha estat el de Terrassa en què s'ha posat de relleu com l'associació té capacitat recaptatòria, col·labora en despeses i alhora ajuda en programes d'inclusió social. Per exemple, per fer la neteja equitativa per tota la ciutat, com ha explicat la presidenta d'honor de Terrassa Centre, Maria Costa.
Andorra la Vella busca el seu model comercial, sostenible i proper als veïns. Després la remodelació de l'avinguda Meritxell, la retirada de busos i la separativa d'aigües a Santa Coloma ara es vol recuperar l'entrada tradicional a la capital, com ha explicat al cònsol major, Conxita Marsol.
La jornada ha acabat amb el cas d'èxit de Pontevedra en què Andorra la Vella s'ha inspirat per fer el seu canvi.
Informa: Rosa Alberch
Imatges: Fernando Montero
Comparteix: