Gairebé 16.000 vehicles que havien de passar la ITV al llarg del 2020 no ho van fer, una xifra d'absentisme que creix un 7% en comparació amb el 2019. Després d'ampliar l'horari i augmentar la plantilla per afrontar el gros d'inspeccions que es van concentrar a l'estiu a causa del confinament, la feina ja ha tornat al ritme habitual.
L'any passat el servei d'Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) tenia previst fer gairebé 59.000 inspeccions, una xifra superior a les quasi 54.000 del 2019. Finalment el 2020 van passar el control uns 16.000 vehicles menys, un total que si es compara amb l'any anterior representa un absentisme del 7% que sobretot recau en motos i turismes d'ús personal. En part, aquest augment es deu a les restriccions de mobilitat que ha comportat la crisi sanitària. Segons el director de la ITV, Jordi Marcos, "moltes persones que tenen 2 o 3 vehicles no els han utilitzat tots i potser el que s'ha deixat més a casa no ha passat la inspecció".
Tot i aquestes circumstàncies, Marcos ha destacat la importància de passar aquests controls per contribuir a una circulació segura. Assegura que segueixen "detectant problemes de frens, de direcció, de pneumàtics". "Si no existís aquest control, no es detectaria i pujaria la sinistralitat. És una responsabilitat fer-ho".
Els mesos de confinament van fer concentrar el gros més important de feina a l'estiu, amb unes 220 inspeccions de mitjana al dia, que va obligar a allargar els horaris i ampliar la plantilla de 14 a 18 treballadors. En aquests moments ja s'ha tornat a la normalitat, amb uns 150-200 controls diaris.
Informa: Laura Cugat
Comparteix: