Per al director del Centre Nacional del Trànsit, la nova concessió d'autobusos ha de permetre complementar un pla nacional de mobilitat enllestit i pendent de presentació. Al programa '"Ara i aquí", Jaume Bonell ha defensat un altre tipus de transport, que passaria per un canvi de model i de mentalitat.
Bonell ha tornat a defensar que Andorra necessita un altre tipus de mobilitat, ja prevista en el nou pla que espera poder desenvolupar.
Reitera la necessitat de deixar de banda el vehicle particular i optar per altres modalitats com la de compartir cotxe o per desplaçaments a peu quan les distàncies són curtes.
També defensa el transport públic i creu que la concessió aprovada dilluns ampliarà el ventall de possibilitats i d'usuaris del servei. Opina que "marcarà un abans i un després" i demana "no oblidar d'on venim i on som avui". "El Govern ha donat un impuls important al transport públic que donarà els seus fruits", manifesta.
Bonell ha defensat la feina feta quant al trànsit en dies de molta afluència, sobretot a les fronteres. Diu que les converses amb els cossos especials espanyols i catalans han permès sempre que s'ha pogut obrir dues vies a la frontera.
Malgrat tot, creu que el problema principal és que la N-145 té una capacitat reduïda d'absorció del trànsit. Bonell indica que les dues vies del costat andorrà permeten absorbir 2.000 vehicles l'hora i que la via d'accés a la Seu només 1.000. Per tant, pensa que la solució hauria de passar per una ampliació de la via.
Informa: Anna Pifarré
Imatge: Albert Refart
Comparteix: