El 31 de desembre és el darrer dia que tenen les persones que han de declarar l'IRPF per comunicar les circumstàncies personals, familiars i econòmiques al departament de Tributs i Fronteres. Basant-se en aquesta informació, al març, els ciutadans rebran una proposta de regularització amb les reduccions que corresponguin. Es tracta de gestions que es poden fer de manera virtual, a través dels webs www.e-tràmits.ad i http://impostos.ad/oficina-virtual.
El Govern ha informat de les dates clau per a les persones que han de declarar l´IRPF.
Fins al 31 de desembre s´han de comunicar les circumstàncies personals, familiars o econòmiques com ara si tenen fills o l´adquisició d´un habitatge.
Al març del 2016, aquestes persones rebran una proposta de regularització amb les reduccions que corresponguin.
Hi haurà temps fins al 30 de setembre per acceptar o rebutjar aquesta regularització. Si no s´accepta, caldrà fer la declaració de la renda a partir de l'1 d'abril, ha explicat Antoni Rodríguez, secretari d'estat de l'Administració Pública.
Davant d´aquest calendari, el Govern insisteix que cal presentar al departament de Tributs i Fronteres les circumstàncies de cadascú, per permetre, així, que la proposta de regularització sigui correcta.
El procés es podrà fer de manera virtual, a través del formulari 315 que es pot trobar al web e-tràmits.ad i impostos.ad. Només caldrà un nom d'usuari i una contrasenya que facilitaran el servei de Tràmits i els comuns. D'aquesta manera, segons el cap d'àera de Planificació i Estratègia del departament de Tributs i Fronteres, Miquel Llongueras, "es fa perquè sigui més senzill i els ciutadans no s'hagin de desplaçar a la Baixada del Molí i fer cues".
A banda de l´opció virtual, els tràmits es poden fer de manera presencial, al departament de Tributs i Fronteres.
El Govern recorda que tots els que disposin d´una renda inferior als 24.000 euros no han de fer la declaració de l´IRPF.
Informa: Anna Lladó Imatges: Sergi Pla
Comparteix: