Si el Govern no intervé directament en la gestió del transport públic, aquest no funcionarà correctament i no s´aconseguiran uns preus assequibles. Això és el que defensa SDP, que ha demanat a l´executiu més implicació pel proper concurs de les línies d´autobusos. El ministre Saboya reconeix que el servei ha d´evolucionar, però no parla del preu.
El transport a Andorra representa el 50% de les emissions de CO2. Hi ha problemes amb les freqüències i els preus són cars. Així ho ha denunciat en la sessió de control al Govern el conseller de SDP Víctor Naudi.
Creu que el foment del vehicle elèctric i la bicicleta no són suficients i que cal apostar pel transport públic. Per això, és necessària més implicació de l'administració "tant en la gestió financera com en la gestió del servei" per aconseguir un preu dels bitllets moderat per ciutadans del país i turistes, perquè es respecti la freqüència i també perquè s'ampliïin els horaris nocturs.
Des de l´executiu es defensa que la plataforma tecnològica de FEDA permetrà tenir dades sobre el transport i gestionar-lo de manera més eficient. Tot i així, no parlen del preu, sinó de la millora de la qualitat del servei.
Per altra banda, el ministre d'Economia i Innovació, Gilbert Sabpya. també ha subratllat que s'ha estat treballant en la millora de les parades, concretament, en les properes a l'Estació Nacional d'Autobusos per connectar les línies.
Saboya ha insistit que la mobilitat no millorarà només amb les línies d'autobusos, i que cal un plantejament global, tenint en compte nous serveis com el de la bicicleta elèctrica. També ha parlat de projectes de futur, com el foment del vehicle autònom.
Informa: Laia Ferré Marot
Imatges: Anna Ginestà
Comparteix: