El 70% de les TPV digitals gestionades per Andorran Banking ja compten amb una nova funcionalitat que s'implanta de forma automàtica i que permet a les persones amb dificultats visuals fer pagaments amb targeta de forma autònoma i segura.
Amb el canvi cap a les noves TPV digitals, l'estiu passat l'Associació de persones amb discapacitat visual i auditiva van traslladar la problemàtica que comportaven les noves TPV digitals a Andorran Banking. La pantalla totalment plana impedeix inserir els codis personals a l'hora de fer pagaments amb targeta, fet que comporta haver-los de compartir, vulnerant així la confidencialitat de l'usuari segons l'Agència de Protecció de Dades. L'Associació de Consumidors i Usuaris també va denunciar la problemàtica.
Ens hem reunit amb l'associació de bancs perquè ens expliquin com funciona la nova aplicació que ja s'ha instal·lat de forma automàtica en un 70% dels seus datàfons digitals, tenint en compte que gestionen la gran majoria de TPV del país.
Un cop s'ha premut el botó a on apareix una persona amb un bastó, en tots els casos s'informa sobre l'import. Si cal inserir el codi, s'orienta l'usuari a través d'una audiodescripció sense revelar informació. La persona va intuint el teclat a través de sons i quan vol seleccionar el número, ha de prémer la tecla dues vegades.
L'entitat defensa aquest sistema que han aportat els mateixos proveïdors, que s'està fent servir el Regne Unit i que a Espanya també es vol implementar. La directora d'Andorran Banking, Esther Puigcercós, explica que "ens han donat ells l'aplicació o funcionalitat perquè no podia ser d'una altra manera; una funcionalitat totalment acceptada pel mercat".
Ja han informat sobre aquesta solució a l'Associació de persones amb discapacitat visual i auditiva, que veia més factible un sistema basat en fundes amb relleu. Amb tot, principi de maig volen tenir-ho plenament operatiu.
Informa: Laura Cugat
Imatges: Fernando Montero
Comparteix: