El Govern augmenta els controls als projectes de seguretat contra incendis en edificis de gran alçada. S'ha aprovat un decret que estableix la documentació que s'ha d'aportar en noves construccions.
El decret està dirigit a dues tipologies d'edificis. D'una banda, aquells que estan habitats i que tenen una alçada igual o superior a 50 metres. De l'altra, aquells no habitats amb alta concurrència que siguin iguals o superiors a 28 metres.
Estableix que, a l'inici de la tramitació d'una llicència de construcció, s'ha de presentar un projecte de seguretat contra incendis elaborat per un professional autoritzat, que s'acompanyarà d'un informe favorable emès pel departament de seguretat industrial i pel departament de Prevenció i Extinció d'Incendis i Salvaments. Com a reforç, quan es presenti el certificat final d'obra també caldrà un informe favorable d'aquest darrer departament. Hi haurà una disposició transitòria per a l'aplicació del decret.
"Hi ha una disposició transitòria per als projectes de seguretat que ja han estat presentats per ser validats. En tot cas, aquests no entrarien a dins d'aquest decret. Només caldria complir aquest pas final que us dèiem i no aquest pas inicial. Haurà de gaudir d'aquest certificat corresponent al final de l'obra".
Guillem Casal, portaveu del Govern
L'objectiu és garantir la seguretat de les persones i els edificis i reforçar la normativa fins ara existent en aquest àmbit.
Informa: Pilar Candel
Imatges: Eric Escabias
Comparteix: