Com fer front a les desigualtats de gènere a les escoles? Quines estratègies poden ser útils per fer-hi front? Són qüestions que s'han posat al damunt de la taula durant la primera jornada educativa per a la igualtat de gènere a les escoles.
Perquè en els contes infantils els homes sempre salven a les dones? I perquè en els patis escolars els jocs de pilota ocupen més superfície que les que es dediquen a parlar entre elles? Són preguntes que s'han fet alguns dels centres que han participat en la primera jornada educativa per a la igualtat de gènere.
Vuit centres i dotze alumnes han explicat a altres docents quines estratègies han dut a terme aquest any per fer front a aquestes desigualtats. Canviar els rols en els contes, establir un punt lila per informar sobre les relacions tòxiques o canviar el mobiliari als patis han estat algunes de les iniciatives que s'han dut a terme.
L'objectiu és, amb tota aquesta informació, el·laborar un dossier des del Govern que serveixi com a full de ruta per aplicar a altres centres escolars. La secretària d’Estat d’Igualtat i Participació Ciutadana avança que serà "un dossier pedagògic, que tindrem enllestit cap a finals de juny o principis de juliol".
Mariona Cadena creu que aleshores podrà ser presentat "a les persones referents de les comissions d'igualtat dels centres perquè tinguin un banc de recursos, sobretot a l'educació primària, per treballar la igualtat de manera transversal".
Informa: Caterina Vidal
Imatges: Èric Mompel
Comparteix: