Enguany la crisi sanitària del coronavirus ha fet canviar la manera de treballar dels pastissers, la venda de mones s'ha fet majoritàriament per encàrrec, fins i tot alguns negocis s'han reinventat a través de les xarxes socials i han ofert el lliurament a domicili.
La Setmana Santa va començar amb baixes previsions de vendes per als pastissers, però segons ha anat apropant-se el dilluns de pasqua la venda s'ha anat incrementant considerablement i ha superat les expectatives, fins i tot algunes pastisseries han superat xifres d'anys anteriors.
Així ho afirma el gerent de la pastisseria Flor de Neu, Antoni López. També comenta que "la gent ha vingut com cada any" i afegeix que, a més, s'han sumat aquelles persones que no han pogut sortir del país per Setmana Santa.
Això sí, tots els negocis coincideixen que han venut més figures de xocolata que pastissos, ja que molts han decidit aventurar-se a la cuina de casa i fer el seu propi tortell per complementar-lo amb les plomes de colors i els ous de Pasqua.
El confinament ha fet canviar la manera de treballar dels pastissers aquesta Setmana Santa i és que pràcticament tots els negocis han elaborat les mones per encàrrec i fins i tot algunes pastisseries han donat la possibilitat als clients del lliurament a domicili, utilitzant les xarxes socials per mostrar les seves obres d'art de xocolata.
El pastisser de la Passtisseria Estopiñán, Alexis Estopiñán, comenta que "com que la gent no podia venir, hem creat un Instagram, així podien veure les mones".
Encara que aquesta pastisseria sempre ha funcionat per encàrrec, aquest any la diferència és que en comptes d'anar el client a recollir-la a l'establiment, són ells els que la porten a casa, assenyala Estopiñán.
Davant de la situació de la Covid-19, en aquesta pastisseria escaldenca també han volgut ajudar en la recaptació de diners per als fons solidaris del Govern i és per això que han col·laborat amb l'artista Pere Moles, venent mones amb la imatge del conseller que oscil·len entre 75 i 150 euros.
"El Pere aporta el disseny, nosaltres la nostra tècnica i la matèria primera, i el client aportarà els diners que aniran destinats al fons de solidaritat", explica Estopiñán.
Enguany les figuretes decoratives amb més èxit han estat la Ladybug, els Avengers, la Frozen i els ninots de Playmobil.
Encara que la situació d'aquest 2020 ha estat extraordinària sembla que ningú s'ha quedat sense el seu dolç en el dia de Pasqua.
Informa: Sergi Expósito
Imatges: Desirée Sala
Comparteix: