Els lladres que la setmana passada van robar set sondes per fer ecografies van accedir també a l'area quirúrgica i l'UCI, per la qual cosa es tem que podrien tornar a actuar a l'hospital Nostra Senyora de Meritxell. Davant aquesta situació, la direcció del SAAS ha decidit restringir el pas a determinades àrees i resituar o col·locar noves càmeres de seguretat. El robatori el van cometre un home i una dona en tan sols set minuts.
Un home i una dona de mitjana edat i d'aspecte respectacle van cometre el robatori a l'hospital dissabte al migdia. El van enllestir en set minuts i els va recollir un cotxe que els esperava fora. Així ho han revelat les cameres de seguretat, que també mostren que els lladres van fer un tomb pels quiròfans i l'UCI abans d'anar a radiologia.
Segons explica el director general del SAAS, Lluís Burgués, la Policia "creu que podrien tornar" i els ha advertit perque "dóna la sensació que la seva actuació no va ser només anar a radiologia sinó que es van moure lliurement per altres parts de l'hospital on tenim material molt costós".
El robatori es va detectar diumenge quan es va necessitar fer una ecografia i no es va trobar el material. Faltaven set sondes, tres digestives, una de tiroides i 3 tres osteoarticulars. Arran del succés, s'ha decidit revisar la situació de les càmeres de seguretat i col·locar-ne de noves. Es posarà en marxa, assegura Burgués, un sistema d'àrees restringides pel públic i pel propi personal que només podra accedir als serveis que li corresponen". Burgués creu que no cal augmentar el nombre d'agents de seguretat ja que no hi ha conflictes amb pacients ni furts a les instal·lacions.
El robatori de les sondes esta causant problemes per fer proves de musculatura i tendó fi. Les altres es fan, amb menys resolució, amb aparells més antics.
Informa: Ana Almanán Imatge: Albert Refart
Comparteix: