L'RN-22 reobre un cop finalitzats els treballs en el terreny de l'esllavissada

www.andorradifusio.ad

La RN-22 francesa, a l'altura d'on la primavera passada hi va haver una esllavissada, ha recuperat avui el seu traçat original. Fins ara les autoritats franceses competents hi han estat treballant per estabilitzar el talús. Anuncien també que faran un estudi per determinar les causes del despreniment i veure si cal fer-hi més obres de reforç.

Passaven pocs minuts de les dues de la tarda quan es restablia la marxa en tots dos sentits de la RN-22 a l'altura del pont de la Mina. En aquell tram a mitjan maig es va habilitar un desviament per fer les obres d'estabilització del talús i retirar unes 15.000 tones de pedra i terra que es van despendre en l'esllavissada.

Durant el mati s'ha mantingut el pas alternatiu de vehicles per anul·lar aquest pas i restablir la normalitat.

La direcció interdepartamental francesa de carreteres del sud-oest, DIRSO, farà un estudi per determinar les causes dels fets i veure quines obres de reforç cal fer. "Un estudi global per comprendre la geologia" del lloc, explica el cap, David Sabatier.

Els fets es van produir el 27 d'abril i durant vint dies la carretera va estar tallada. Fins ara s'han fet diversos treballs per assegurar el talús amb ancoratges i s'ha rebaixat el pendent, que s'ha equilibrat a 40 graus. Amb tot, la zona encara pot patir petites purgues. Al costat de la carretera quedarà instal·lat un mur de blocs de formigó per contenir possibles caigudes i l'acció de la neu de cara a l'hivern. La funció és que material rocós arribi, per causa de la intempèrie, a la carretera, com ha detallat Sabatier.

A les portes de l'hivern estarà molt pendent d'aquest vessant que s'espera acabar de resoldre un cop es tinguin tots els estudis.

Informa: Rosa Alberch
Imatges: Jordi Seabra

Comparteix:

VISC serà la plataforma digital per fomentar la participació ciutadana Estudiants del màster d’energies per a les ciutats treballen solucions per a Andorra