El sistema basat en sons que tindran els nous TPV digitals s'instal·larà de forma automàtica a tots els aparells 

L'Associació de bancs ha assegurat que els nous TPV di

L'Associació de bancs ha assegurat que els nous TPV digitals instal·laran de forma automàtica un sistema basat en sons per a persones amb dificultats visuals. A més, també expliquen que ja han assolit el 50% de la substitució de tots els antics terminals TPV del país amb la previsió de completar el procés abans que acabi l'any.

Amb tot, ressalten que els nous aparells, basats en tecnologia Android totalment digitals, aporten més oportunitats i facilitats als comerciants. 

En paral·lel, l'entitat està pendent que els proveïdors ofereixin una solució perquè les persones amb dificultats visuals també els puguin fer servir de forma autònoma.

El principal problema amb què es troben ara és que els nous dispositius tenen la pantalla totalment plana sense relleus orientatius, fet que impedeix als usuaris amb aquestes casuístiques que puguin introduir el seu codi personal a l'hora de fer pagaments amb targeta i hagin de recórrer a terceres persones.

Així, l'Associació d'usuaris i consumidors creu que això vulnera clarament la seva protecció de dades. És per això que recentment han fet arribar una denúncia a l'Agència de Protecció de Dades i tenen previst reunir-s'hi dimarts vinent. 

La directora general d'Andorran Banking, Esther Puigcercós, explica que la solució que esperen implementar ben aviat es basa en un sistema basat en sons que s'instal·larà de forma automàtica a tots els aparells com si es tractés d'una nova aplicació i els comerciants només l'hauran d'activar quan l'usuari ho necessiti.

Aclareix que quan tinguin a punt aquest nou recurs ho informaran de seguida, remarcant que es tracta d'una qüestió d'urgència.

Aquest nou sistema primer de tot informarà de quin és l'import a abonar en veu alta, una altra de les mancances que hi ha ara mateix i, a través de sons, donarà directrius sobre l'ordre en el qual estan situades les tecles digitals per tal que el client pugui identificar-les i introduir el seu número personal de forma confidencial.

Puigcercós reitera que la instauració d'aquesta eina no suposarà cap interrupció en el servei. 

Informa: Laura Cugat
Imatges: Marc Matute

Comparteix:

El ministre d'Habitatge creu que la pròxima legislatura s'hauria de reformar la llei del sòl per frenar el ritme constructiu Protecció Civil desaconsella el trànsit rodat a zones forestals