Comparteix:
La rotonda cada setmana proposa diversos temes de l'actualitat social i cultural de país amb reportatges, convidats al plató i la teva participació a través de les xarxes socials.
La rotonda, amb Rosa Alberch. Divendres a les 14.15 i a les 21.20 h
Direcció i presentació: Rosa Alberch Realització: Albert Aymamí Producció: Eva Pons
Parlem de folklore i de com encaixa en els nostres dies més enllà de les festes populars. Ens acompanyen Lluís Martín de Haro, dansaire de l’Esbart Santa Anna d'Escaldes-Engordany, Jordi Díaz, cap de colla dels Geganters de Sant Julià de Lòria, Tiago da Silva, membre de la comissió de festes d’Encamp i Santi Sánchez, president de l’associació de Fallaires d'Andorra la Vella.
Segurament te les has trobat vora dels camins, alguns fins i tot les han hagut d´utilitzar com a aixopluc. Es tracta de les cabanes de pedra seca que podem trobar en diferents indrets de les valls. Unes construccions que daten del segle XVI i que servien en el seu origen de refugi per als pastors que passaven l´època estiuenca a les muntanyes mentre pasturaven el ramat. El tècnic d´inventari de Patrimoni Cultural, David Mas, ens acompanya en el recorregut. Un reportatge d'Hèctor Romance i Anna Ginestà.
Un espectacle de foc, dansa contemporània i música en directe. És la proposta que acompanyarà la Nit de la candela d´Ordino, que es farà aquest divendres. Una iniciativa per donar la benvinguda a l´estiu pionera al país que s’ha exportat des d’Itàlia. Quan es pongui el sol, a Ordino substituiran la elèctrica per 10.000 espelmes.
Recordem amb Isidre Baró com eren les falles a Ordino. És veí de Sornàs i té una àmplia experiència en la crema de falles. En va ser un pioner als anys 50. Aquest 2018 el poble d'Ordino ha decidit recuperar la tradició.