El youtubers s’han convertit en l’’starsystem’ de referència per als joves. Van començar la seva trajectòria fa relativament poc, però la seva popularitat s’ha viralitzat molt ràpidament i ara compten amb milions de seguidors. Ha anat tot tan ràpid que ni ells mateixos s’ho esperaven quan van començar a penjar els seus primers vídeos a YouTube com un “divertimento”. Ara són persones molt influents, els nous prescriptors de l’era digital dominada pels “millennials”.
El perquè del seu èxit
El youtubers són creadors i parlen des de la llibertat, expliquen com viuen, què pensen i comparteixen les seves experiències i opinions de tu a tu, amb personalitat, amb criteri propi i, el més important, sent fidels a ells mateixos. Aquest és el secret del seu èxit: han sabut connectar amb un segment de la població que veu les coses d’una altra manera.
El seu món es basa en els còmics, els videojocs, la moda o la música i l’han convertit en un fenomen aconseguint que milions de joves s’identifiquin amb ells. I això els hi ha aportat molts ingressos, ha fet que les marques s’interessin per ells, que el món de la publicitat canviï, que els contactin els principals canals de televisió, que protagonitzin esdeveniments i trobades, i que la seva influència vagi molt més enllà dels seus vídeos de YouTube. Tenen marxandatge propi i ara també escriuren llibres. Són sincers, tenen clar que “no és literatura” sinó que forma part d’aquest marxandatge i ho diuen sense amagar-se’n.
El Rubius és un dels més seguits. Té més de 18.400.000 seguidors. Aquest és un dels seus vídeos, amb prop de 12.500.000 visualitzacions:
Viuen el dia a dia però tenen clar que això “té data de caducitat”, ha dit Anna Gorse, qui YouTube li ha obert altres portes i s’està convertint en un camí per reforçar el seu futur professional. Una premissa que comparteix Belena Gaynor, a qui li agradaria tenir la seva pròpia agència de publicitat i màrqueting, que és pel que s'ha format.
El món està canviant, no li donem l’esquena.
Un article de Yasmina Canedo, gestora de continguts web i xarxes socials a RTVA
Comparteix: