Instagram ha canviat la seva imatge i en les darreres hores ha arribat a generar un intens debat a les xarxes socials en què predominen les opinions negatives. El logotip s’ha simplificat i rejuvenit. Els dissenyadors han assegurat que amb aquest nou “look” es posa més èmfasi en les fotografies i vídeos de l’usuari
Afirmen que el canvi s’ha fet perquè tenien la sensació que la imatge de l’app ja no representava la diversitat de la comunitat global en què s’ha convertit Instagram. A través de la xarxa Twitter han explicat que “quan Instagram es va fundar, era un lloc per editar i compartir fotografies fàcilment. Cinc anys després, les coses han evolucionat. Instagram és ara una comunitat diversa d’interessos on la gent està compartint més fotos i vídeos que mai”. Per aquest motiu, afegeixen, han volgut “crear una imatge que representés la comunitat en la seva totalitat: passat, present i futur”.
L’aplicació que, com diuen molts, “ha democratitzat la fotografia” compta amb més de 400 milions d’usuaris i es calcula que diàriament es comparteixen entre 80 i 90 milions de fotos i vídeos a la xarxa.
Instagram ha modificat lleugerament el seu disseny abans, però pràcticament sense novetats. Aquest és el canvi més radical i no ha agradat a tothom. Mentre alguns usuaris critiquen el disseny per la poca originalitat, perquè ha perdut personalitat, ha trencat amb l'essència i amb aquesta imatge "polaroid" i "vintage" que tant ens va enganxar , o perquè simplement el consideren "lleig"; altres (molts menys) defensen el nou estil minimalista de l’aplicació. El nou look també s’ha incorporat a la família d’apps d’Instagram: Layout, Boomerang i Hyperlapse.
El funcionament és el mateix. Al final, com sempre, és una qüestió de gustos i, sovint, els canvis són difícils d'assumir. En aquest cas, però, estan a debat entre desenes de milions de persones.
Així explica Instagram el canvi:
A New Look for Instagram from Instagram on Vimeo.
Un article de Yasmina Canedo, gestora de continguts web i xarxes socials a RTVA
Comparteix: