Millorar el tracte i els punts de venda, una de les accions principals del Pla estratègic de turisme de compres

www.andorradifusio.ad

Ha arribat l'hora de posar-se a treballar. El nou consell per la competitivitat del comerç, pedra angular de la tercera fase del Pla estratègic de turisme de compres, ja treballa per engegar les accions més urgents. Una d'elles, s'ha explicat a l'"Ara i Aquí", millorar el punt de venda tant pel que fa al producte com el tracte al client.

La gent ja no troba a Andorra res que no pugui comprar a casa seva o a internet. Per tant, cal millorar l'experiència de compra del client per fer del país, de nou, un destí atractiu a nivell comercial. I una de les coses més urgents és el tracte al client, que va quedar molt malparat en l'anàlisi del sector. La coordinadora del Consell per la competitivitat del comerç, Maria Segarra, explica que "el producte està a tot arreu i a internet", mentre que "en el punt de venda entren en joc aparadors, servei, comoditat i fidelització". Destaca, a més, que tot i que hi ha molts comerços i operadors que treballen molt bé, n'hi ha molts que no ho fan i són aquests últims els que influeixen més en la percepció del client.

Mitjançant comissions de treball, l'organisme dirigit per Maria Segarra també vol intervenir en el punt de venda. A nivell d'aparadors i de producte. Al Pas de la Casa, per exemple, hi ha una clara mancança d'oferta tèxtil. Limitació que es podria solucionar i, a l'hora, donar sortida a estocs d'altres temporades amb un canvi d'orientació. Segarra justifica així la proposta de l'outlet. Creu que "les botigues a Andorra estan terriblement estocades i hem de fer alguna cosa perquè l’empresari pugui donar sortida a l'estoc, que continua sent atractiu, sense barrejar-lo amb producte de temporada".

Segarra ha aclarit que el terme outlet no és pejoratiu i que espais així estan funcionant a l'entorn més pròxim. Ha insistit, a més, que per implementar les 111 propostes sorgides del Pla estratègic cal arribar a una estreta col·laboració entre empresaris i el Govern.

Informa: Jordi Cama
Imatge: Marta Paixà

Entrevista completa a la coordinadora del Consell per la competitivitat del comerç, Maria Segarra, a l'Ara i Aquí:

 

Comparteix:

Reportatge: la Cristina, una jove amb síndrome de Down que somia ser perruquera França reivindica la seva gastronomia al Gout de France