Les institucions han de començar a plantejar carreteres i, en definitiva infraestructures de comunicació, una mica més sostenibles. Que redueixin al mínim o, pel cap baix, que tinguin menys impacte en el medi ambient. És una de les conclusions a les quals ha arribat l'Associació Mundial de la Carretera, reunida a Andorra.
El centre de congressos d'Andorra la Vella acull la reunió anual del consell de l'Associació mundial de la carretera. Una entitat amb representació de 124 països, inclòs Andorra que n'és membre des de fa 30 anys.
Al voltant de dues-centes persones hi participen. Entre altres iniciatives, la PIARC estableix una sèrie de recomanacions internacionals per aconseguir que les xarxes viàries siguin cada cop més sostenibles i amb menys impacte mediambiental.
El secretari general de la PIARC, Patrick Mallejacq, destaca la importància de la reunió i del fet que l'organisme torni a reunir-se a Andorra "després de 10 anys". Per part andorrana, David Forné ha recordat que a Andorra les carreteres, originalment, tenien "una relació molt estreta amb l'energia". Una vinculació que coincideix amb l'actual corrent a favor de la mobilitat sostenible, amb "l'electrificació del sector del transport i un model que va cap a aquesta sostenibilitat", ha explicat el secretari d'estat de transició energètica, transports i mobilitat.
Forné també ha deixat clar que, ara per ara, el Govern no es planteja augmentar les destinacions des de l'aeroport d'Andorra-la Seu, si bé s'estudien de cara a un futur.
"Nosaltres ara mateix no volem obrir cap altra línia. Sí que estem estudiant quines són les millors destinacions de cara al futur, però actualment ens quedarem amb aquestes dues línies perquè tenim una limitació pressupostària. Estem molt contents amb l'èxit que està tenint l'aeroport d'Andorra-la Seu, que recordem que és un aeroport de muntanya. No és un aeroport senzill".
David Forné, secretari d'estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat
D'altra banda, en relació amb la situació de les carreteres, David Forné apunta que les pluges intenses dels darrers dies serien el motiu del despreniment a la de Beixalís.
"Són situacions en què no està previst que puguin donar-se. Sempre poden haver-hi problemes quan hi ha moltes pluges i, evidentment, això accentua els possibles problemes. Aquell mur ja portava molts anys de vida, ha cedit i s'ha de regularitzar i arreglar-lo."
David Forné, secretari d'estat de Transició Energètica, Transport i Mobilitat
Informa: Joan A. Sarmiento
Comparteix: